Poreske uprave ulažu značajna sredstva u razvoj digitalnih rješenja i prihvaćaju mogućnosti za brzu digitalnu transformaciju kako bi poboljšale svoje usluge, smanjile opterećenja i poboljšale usklađenost sa porezom, navodi se u novom izvještaju OECD-a.
Najnovije izdanje izvještaja “Poreske uprave 2021” utvrđuje ključne pokazatelje učinka za 59 poreskih uprava koje zajedno ostvaruju 12,3 triliona eura prihoda godišnje. Izvještaj naglašava daljnji pomak na digitalizaciju i pružanje digitalnih usluga, nešto što se pokazalo neprocjenjivim za porezne uprave tokom krize COVID-19 jer su vlade uvele hiljade hitnih poreznih mjera.
Prema izvještaju, elektronsko podnošenje poreskih prijava i elektronski prenos uplata postaju norma, a više od 9 od 10 poslovnih poreskih obveznika u 2019. godini podnose svoje prijave elektronskim putem. Za podnosioce prijava poreza na dohodak, ova brojka je premašila 80%. „Sa preko 1,1 milijardu kontakata putem internetskih računa poreskih obveznika u 2019. godini, možemo jasno vidjeti uticaj koji sve veća e-administracija poreza ima na efikasnost i efektivnost poreskih uprava na globalnom nivou i njihove interakcije sa poreskim obveznicima“, rekao je Pascal Saint-Amans , direktor OECD Centra za poresku politiku i administraciju.
Izvještaj također pokazuje da porezne uprave sve više koriste velike i integrirane skupove podataka, pri čemu više od 80% koristi analitičke alate i tehnike za poboljšanje upravljanja rizikom. Vještačka inteligencija i mašinsko učenje sve više podržavaju procese i usluge poreske administracije, pri čemu blizu 75% poreskih uprava izvještava o upotrebi najsavremenijih tehnika za iskorištavanje podataka na načine koji oslobađaju resurse poreske uprave za raspoređivanje u druga područja. Ove tehnologije takođe omogućavaju poreskim upravama da obavljaju usluge bliže 24 sata dnevno, 7 dana u nedjelji, često vođene upotrebom digitalnih pomoćnika kao što su „chatbot“, alati koje već koristi oko 50% uprava obuhvaćenih izvještajem. Detaljnije na OECD web stranici.